تبلیغات

آموزش کسب و کار الکترونیکی - ایده بازاریابی برای تجارت سود آور (بخش چهارم)

آموزش کسب کار الکترونیکی - بازاریابی - ایمیل مارکیتینگ - تجارت الکترونیکی - بازاریابی مجازی اینترنتی
ایده بازاریابی برای تجارت سود آور (بخش چهارم)
جمعه 25 دی 1394 ساعت 08:59 ب.ظ | نوشته ‌شده به دستمحمود کریمی | ( نظرات )

ایده بازاریابی برای تجارت سود آور (بخش چهارم)

آموزش کسب و کار الکترونیکی

هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی جهت هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود.

در ذیل نکته بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد که بخش بندی شده است.

 

رابطه با رسانه ها

1-  از انتشار نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.

2-  در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.

3- مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید.

4- در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.

5- یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.

6- یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.

7- در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.

8- در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.

9- در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.

10- نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.

11- اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.

12- مرتبا روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.

13- برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.

14- در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.

▪ خدمات مشتری و رابطه با مشتری

1- از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.

2- تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.

3- روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.

4- روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.

5- برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و... برایشان بفرستید.

6- در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.

7- تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.

8- مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.

9- بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.

10- هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.





می توانید دیدگاه خود را بنویسید
نورسعیددوشنبه 28 دی 1394 12:04 ب.ظ
سلام
مطلب خوبی بود.
موفق باشی دوست خوبم.
محمود کریمی پاسخ داد:

سلام
ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نویسندگان
جستجو در سایت
چت روم
چت روم مسابقه ها
لینکدین
آمار الکسا
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :